Jarní sraz – Zvládli jsem objet celý svět

DSCF8057Milí rodiče, fanoušci, vedoucí a děti,

určitě Vás zajímá, jak se nám podařila naše cesta kolem světa, zda jsme navštívili všechny kontinenty, jestli jsme závod stihli včas a ve zdraví a spoustu dalších podrobností. Dovoluji si s Vámi proto podělit o krátký zápis ze svého cestovního deníku, abyste se alespoň trochu dozvěděli o našich dobrodružstvích.

Inspirací pro naší cestu nám byl Willy Fog, který dokázal ve filmu obletět celý svět za pouhých 80 dní. Protože jsme zdatní cestovatelé a již jsme probádali různé končiny, rozhodli jsme se, že to stihneme za 3 dny.

Odpoledne a večer prvního dne jsme strávili přípravou na dlouhou cestu, pro jistotu jsme si rozšířili naše znalosti o exotických zemích a pak se šli řádně vyspat.

Hned další den ráno jsme nafoukli náš horkovzdušných balon a vydali se na cestu. Naneštěstí naše cestovatelské plány zhatila bouře, která nás zanesla na nečekané místo – do Austrálie. Přivítal nás domorodec, pohostil nás a rozhodl se, že nám představí svou kulturu a kulturu okolních ostrovů. Vyzkoušeli jsme si tetování obličeje, poznali mnohá prapodivná australská zvířata a vyzkoušeli lov klokanů a mnohé další činnosti. Protože si nás domorodec oblíbil, daroval nám po obědě své staré letadlo, abychom mohli cestovat dál.

Letadlo vzlétlo, ale bohužel ne na moc dlouho. Naštěstí nás doneslo až do Asie, kde se nás ujal jakýsi shogún. Protože se blížily slavnosti roku kozy, tak jsme mu pomohli zdobit slony, ukázali jsme si, že je potřeba mít se na pozoru před zlodějskými prackami opic a na večerních slavnostech jsme se naučili prastaré indické šachy, jak se jí s hůlkami a vytvořili si pěkné origami.

Další den ráno jsme nasedli na vlak a spěšně cestovali do Evropy. V Evropě jsme projeli několik zemí a v každé jsme si vyzkoušeli tradiční činnosti. Průvodce nám dělal německy mluvící blonďák s knírkem a v kšandách, a tak jsme měli o zábavu postaráno. Ve Švýcarsku jsme si vyzkoušeli střelbu z pušky, v Německu jsme pili na čas a v Británii jsme hráli fotbal.

Přestože bylo v Evropě krásně, nasedli jsme do letadla a letěli do Ameriky. Tam jsme přijali pohostinství indiánů, u kterých jsme si zastříleli z luku a vyráběli jsme totemy a lapače snů. Večer nás čekal táborák se spoustou buřtů a chleba.

S indiány sice byla sranda, ale my jsme dalšího rána vyrazili opět na cestu. Již nás čekala poslední etapa naší cesty a to byla Afrika. V Africe se  nás ujalo několik do koží oděných domorodců, se kterými jsme si vyráběli náhrdelníky ze zubů, lovili jsme s flusačkou a pak jsme podstoupili závod, ve kterém se z dětí stávají právoplatní členové kmene. U oběda jsme si uvědomili, že bude na čase vrátit se domů, a tak jsme se odměnili za všechnu naši snahu sladkostmi, zabalili jsme si výbavu a vydali se zpět. Zpět domů, odkud budeme moci vyrazit na další dobrodružství…

Honza JJ

Fotky ze srazu si můžete prohlédnout zde.